Jak się odpowiednio przygotować do wizyty u notariusza?
Pomoc, jaką jest nam w stanie zaoferować w wielu przypadkach notariusz, jawi się jako naprawdę niezbędna. Za każdym razem, gdy kupujemy lub sprzedajmy nieruchomość bądź udostępniamy ją komuś na zasadach najmu okazjonalnego, czy też przekazujemy naszym najbliższym pewną darowiznę, musimy obowiązkowo udać się do jednej z kancelarii, gdzie czynności te nabiorą interesującej nas mocy prawnej. Niżej, w artykule, jaki specjalnie dla Was przygotowaliśmy, postaramy się przybliżyć nieco zagadnienia, które okażą się istotne podczas składania wizyty notariuszowi.
Skorzystanie z usług owego specjalisty wiąże się zazwyczaj z którymś z przełomowym wydarzeń w naszym życiu. Czasem są to sprawy godne pozazdroszczenia, jak zawarcie dobrze rokującej transakcji, innym natomiast razem – wyjątkowo nieprzyjemne, czego przykładem może stać się zrzeczenie się zobowiązań finansowych zmarłego członka rodziny.
Rzetelne kancelarie notarialne
Niezależnie od tego, w jakim celu potrzebny będzie nam akt notarialny, przed pójściem do wybranej placówki, musimy należycie się przygotować. Dla niektórych z nas nie okaże się to łatwym zdaniem, tym bardziej, że sytuacja jaka zmusza do zgłoszenia się do danego urzędnika państwowego może należeć do wyjątkowo stresujących. Na szczęście pracownicy poszczególnych kancelarii notarialnych – na przykład tej znajdującej się w Katowicach – z pewnością wykażą się wyrozumiałością, skutecznie objaśniając wszystkie zawiłości.
Przydatne usługi świadczone przez notariuszy
Być może nie wszyscy o tym wiedzą, lecz notariusz nie tylko nadaje swym autorytetem oficjalności poszczególnym dokumentom – udziela on również pomocy prawnej w zakresie czynności do jakich został zobowiązany. Jak widać, w wyniku wysoce przydatnej pracy osoby, której poświęcamy nasz tekst, strony zawieranych umów nie otrzymują tylko tego – jak można powiedzieć – po co przyszły, dodatkowo nabywając przy tym przydatną wiedzę z obszaru ich sprawy, wzbogaconej o szczegółowe wyjaśnienia i porady.
Wstępna rozmowa telefoniczna
Przed każdym spotkaniem powinniśmy odbyć wstępną rozmowę telefoniczną, w czasie której rozważywszy wszystkie najważniejsze kwestie, umówimy się na konkretny termin – taki, który pozwoli nam oraz pracownikom kancelarii należycie przygotować się do właściwej wizyty. Już w czasie tej konwersacji zostaniemy poinformowani o wszystkich wymaganych dokumentach, jakie będziemy musieli załatwić do danego dnia, jak również o czekających nas później opłatach, nie wyższych jednak niż te ustalone przez ministra sprawiedliwości. Co ważne, jeszcze przed samym nawiązaniem kontaktu warto przygotować sobie listę związanych ze sprawą pytań, na które koniecznie chcemy otrzymać odpowiedź.
Dosłanie ważnych dokumentów drogą elektroniczną
Dzisiaj, w dobie coraz większej mobilności, przejawiającej się również w załatwianiu formalności na odległość, nasze dane oraz wspomniane wcześniej pisma możemy wygodnie przesłać notariuszowi drogą elektroniczną. Zapewni mu to odpowiednio dużo czasu na dokładne zapoznanie się z materiałami.
Pełne przygotowanie do wizyty
W ten oto sposób przekraczając określonego dnia próg kancelarii, wszystko będzie już na nas czekało, pomagając tym samym ograniczyć wizytę do niezbędnych konkretów. Pamiętajmy przy tym, by na spotkanie na którym wykonywane będą czynności notarialne zabrać rzecz jasna ważny dowód osobisty bądź inny, potwierdzający naszą tożsamość dokument, gdyż każdy urzędnik, o którym tutaj mowa, zobowiązany jest do sprawdzenia poprawności naszych danych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana