SEO lokalne a branża prawnicza – czy warto je wdrożyć?
Prowadzisz własną kancelarię adwokacką? Jesteś prawnikiem lub doradcą prawnym? Chcesz dotrzeć do nowych klientów? Jeśli tak, koniecznie sprawdź, czym jest lokalne SEO. Na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron www? Czy powinieneś się zastanowić nad wizytówką Twojego biznesu w Google Moja Firma? Odpowiedzi na pytania znajdziesz w naszym artykule.
Co prawnicy powinni wiedzieć o lokalnym SEO?
SEO lokalne sprowadza się do czynności, których skutkiem jest zwiększenie widoczności stron internetowych na dane zapytania. Takie zapytania wiążą się z konkretną lokalizacją, a więc:
Przeczytaj również: Skuteczna ochrona prawna pracowników służby zdrowia w obliczu koronawirusa
- miastem
- regionem
- dzielnicą
Prawnicy mogą się reklamować w sieci na różny sposób. Przykładem może być własna strona www i blog czy aktywność w social mediach. Dobrym rozwiązaniem jest wdrożenie działań, które wiążą się z lokalnym SEO. Wówczas możliwe będzie znalezienie przez internautów Twojej strony na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Czym są lokalne zapytania? Umożliwiają potencjalnym klientom znaleźć firmę czy usługę w pobliżu. Jeśli chcą znaleźć w swojej miejscowości prawnika, szukają informacji o specjaliście dzięki następującym hasłom:
Przeczytaj również: Co może adwokat? Poznaj podstawowe usługi prawne!
- prawnik Toruń
- porady prawne Wrocław
- adwokat Rzeszów
Użytkownicy nie zawsze wpisują frazę z lokalizacją. Nie oznacza to jednak, że Google pokaże oferty z odległych lokalizacji. W przypadku gdy użytkownik z Warszawy wpisze w wyszukiwarkę hasło „kancelaria adwokacka”, wówczas na podstawie jego lokalizacji Google wskaże lokalne wyniki dla wszystkich znajdujących się najbliżej prawników.
SEO lokalne a branża prawnicza
Lokalne SEO jest polecane osobom, które oferują usługi prawnicze. Dotyczy to zarówno samodzielnych gabinetów, jak i dużych kancelarii adwokackich, które prowadzą działalność stacjonarnie w danym mieście czy województwie i swoje usługi kierują do osób, które szukają pomocy prawniczej i chcą ją szybko uzyskać. W przypadku prowadzenia sieci kancelarii w różnych miastach, dobrze jest je pozycjonować na dane lokalizacje. Pozycjonowanie regionalne szczególnie się sprawdzi w większych miejscowościach, gdzie jest duża konkurencja.
Lokalna optymalizacja – opis
Aby wprowadzić lokalne SEO, potrzebne jest posiadanie stacjonarnego adresu. Zazwyczaj prawnik lub adwokat działają stacjonarnie pod danym adresem oraz przyjmują w swojej siedzibie klientów. Aby zbudować lokalną widoczność, wymagane jest zoptymalizowanie strony oraz zadbanie o linki do niej prowadzące. Informacje o adresie firmy powinny się znaleźć na stronie internetowej razem z takimi danymi jak:
- nazwa firmy
- numer telefonu
- godziny pracy
Informacje te powinny się znaleźć w zakładce „Kontakt”. Umieszczenie danych kontaktowych w stopce pozwala na pokazanie ich na podstronach, co ułatwia zrozumienie strony przez roboty wyszukiwarki i umożliwia internautom szybkie odnalezienie danych kontaktowych do prawnika specjalisty. Uwaga: Dane kontaktowe muszą być oznaczone danymi strukturalnymi, czyli schema.org. Powinno się również zastosować frazy z lokalizacją na przykład:
- miasta np. kancelaria prawna w Warszawie
- dzielnicy np. prawnik na Mokotowie
- regionu np. adwokat w mazowieckim
Informacje powinny się znaleźć w tagach title, a także nagłówkach H1. Zaleca się, aby znalazły się w treści strony oraz występowały w formie naturalnej, a więc odmienionej. Zamiast „adwokat Rzeszów” powinno być „adwokat w Rzeszowie”. Wizerunek Twojego biznesu w Internecie poprawi ciekawy content w formie artykułów poradnikowych, jak również promocja w mediach społecznościowych. Ważne, aby budować treści nawiązujące do tak zwanego „E-A-T”, czyli teksty oparte na wiedzy, autorytecie i zaufaniu.
Jesteś właścicielem kancelarii adwokackiej w kilku miastach? Zdecyduj się na stworzenie landing pages. Są to strony docelowe. Warto stworzyć podstrony z interesującą treścią. Dobrze, aby były adresowane do klientów konkretnego miasta czy dzielnicy. Powinny zawierać dane kontaktowe. Zdjęcia i atrybuty ALT, a więc tekst alternatywny pliku graficznego są równie ważne. podobnie jak linkowanie między podstronami czy dodawanie przez internautów ocen.
Jakie są korzyści z Google Moja Firma?
Google Moja Firma to darmowe narzędzie, które pozwala promować lokalne przedsiębiorstwo. Możliwe jest wyświetlanie się informacji o firmie w mapach Google czy w wyszukiwarce. Wizytówka Google My Business sprawdzi się dla małych, jak również średnich kancelarii adwokackich. Oprócz pojawienia się wysoko w wynikach organicznych Google do zalet GMB składają się:
- budowa zaufania wśród internautów
- opcja dodawania ocen o danym specjaliście – jako właściciel firmy masz możliwość odpowiadania na nie użytkownikom Internetu
- gwarancja szybkiego dostępu do informacji o firmie – dzięki temu internauci mogą łatwo się skontaktować z obiektem
- dotarcie do statystyk – możesz prowadzić monitoring działań użytkowników i dotrzeć do informacji, w jaki sposób znaleźli firmę
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Główne zalety lokalnego SEO?
Wdrożenie lokalnego SEO pozwala na dotarcie do klientów, a zatem:
- dotarcie do klientów używających urządzeń mobilnych – użytkownicy szukają na smartfonach usług lokalnych, a według raportu Gemius korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników
- zwiększenie pozycji Twojej witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci klikają zazwyczaj w wysokie pozycje
- zaoszczędzenie czasu i kosztów, które wiążą się z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz – lokalne frazy mają mniejszą konkurencję w stosunku do ogólnych słów kluczowych. Dzięki temu efekty są szybsze do zaobserwowania
Masz własną kancelarię adwokacją? Jesteś prawnikiem lub radcą prawnym? Zastanów się nad wdrożeniem lokalnego SEO. W ten sposób zyskasz klientów z najbliższej okolicy!
Źródło: Gemius
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana